Zasmuciła mnie podejrzana w jednej z grup FB wymiana zdań dwóch edukatorów. Odnoszę wrażenie, że przez 20 lat mojej działalności jako edukator nieformalny, niewiele w tej kwestii się zmieniło. A przecież nie jest trudno ocenić sukces edukacyjny.
Kolejny raz odwiedziłam to miejsce; jest fantastyczne! Spodziewałam się tłumów (ostatni tydzień szkoły), jednak o dziwo kilka wiat było pustych.
O platformie Kahoot usłyszałam pierwszy raz w tym roku szkolnym. Uczeń z klasy piątej przygotował i przeprowadził w swojej klasie quiz. To było silne wrażenie i mocne postanowienie – nauczę się tego. No i nadszedł ten dzień; wstałam z postanowieniem, że opracuję swój pierwszy quiz. Nie było to proste, ponieważ strona www jest w języku angielskim. Jednak tłumacząc mozolnie zdanie po zdaniu zarejestrowałam się (bezpłatnie) i mogłam zacząć tworzyć.
Przygotowując się do lekcji z klasą czwartą przypomniałam sobie o niezwykłym doświadczeniu zdobytym podczas zajęć terenowych ze studentami.
To jest wspólne dzieło kilku klas 1-3 szkoły podstawowej. Jego wykonanie było poprzedzone wieloma wycieczkami do lasu. Analizowaliśmy strukturę lasu, poznawaliśmy rośliny zielne i drzewiaste, dzieliliśmy się wiedzą na temat leśnych organizmów.