Kahoot

O platformie Kahoot usłyszałam pierwszy raz w tym roku szkolnym. Uczeń z klasy piątej przygotował i przeprowadził w swojej klasie quiz. To było silne wrażenie i mocne postanowienie – nauczę się tego. No i nadszedł ten dzień; wstałam z postanowieniem, że opracuję swój pierwszy quiz. Nie było to proste, ponieważ strona www jest w języku angielskim. Jednak tłumacząc mozolnie zdanie po zdaniu zarejestrowałam się (bezpłatnie) i mogłam zacząć tworzyć.
17.06.2018

O platformie Kahoot usłyszałam pierwszy raz w tym roku szkolnym. Uczeń z klasy piątej przygotował i przeprowadził w swojej klasie quiz. To było silne wrażenie i mocne postanowienie – nauczę się tego. No i nadszedł ten dzień; wstałam z postanowieniem, że opracuję swój pierwszy quiz. Nie było to proste, ponieważ strona www jest w języku angielskim. Jednak tłumacząc mozolnie zdanie po zdaniu zarejestrowałam się (bezpłatnie) i mogłam zacząć tworzyć.

https://kahoot.com/welcomeback/

Przygotowałam pierwszy quiz „Drzewa iglaste”. Uczniowie mogą odpowiadać na dowolnym urządzeniu mającym przeglądarkę internetową. Mój quiz składa się tylko z tekstu pisanego, przy kolejnym wykorzystam obrazy. Pytanie musiało się zmieścić w określonej liczbie znaków. Zaznaczyłam właściwą odpowiedź, zdecydowałam o liczbie punktów i ustaliłam limit czasu na odpowiedź (10 sekund). Po zatwierdzeniu pytań i odpowiedzi, wybrałam język (polski), zdecydowałam czy quiz ma być publiczny czy prywatny (wybrałam prywatny, ponieważ to była próba) oraz określiłam jego grupę docelową. Można także dodać opis, określić poziom trudności i wpisać słowa kluczowe.

Moje zajęcia przy wykorzystaniu platformy Kahoot będą wyglądały w ten sposób, że każdy uczeń będzie miał komputer (można także pracować grupowo), wejdzie na stronę kahoot.it i wpisze udostępniony przeze mnie PIN. Quiz wyświetlany będzie na dużym ekranie tablicy multimedialnej, tutaj także pojawi się wynik (zostaną wyłonieni zwycięzcy). Natomiast na komputerach uczniów wyświetlą się tylko odpowiedzi w postaci symboli, bez tekstu.

Jakie widzę możliwości wykorzystania? Zabawa, utrwalenie wiadomości, sprawdzian.

Hanka

edukator@erys.pl