W zestawieniach obiektów edukacji leśnej są wymieniane: ośrodki edukacji, zielone klasy (leśne wiaty edukacyjne), izby edukacji leśnej, leśne ścieżki edukacyjne, punkty/powierzchnie edukacji leśnej (związane z gospodarką leśna, np. szkółki leśne, drzewostany nasienne, obiekty małej retencji), inne obiekty wykorzystywane w edukacji leśnej, nie związane wprost z gospodarką leśną, częściej z ochroną przyrody, np. rezerwaty przyrody, użytki ekologiczne, ogrody i parki dendrologiczne.
Mała dziewczynka złożyła mi propozycję: A może kupisz mi słodziaka? Kupiłam – to był bóbr, ponieważ tylko jego brakowało jej do kolekcji.
Otrzymałam niezwykłą przesyłkę; niezwykłą ponieważ zawierała wydanie specjalne ECH LEŚNYCH "LASY DLA NIEPODLEGŁEJ".
Nie wiem, czy tak jest we wszystkich podręcznikach do przyrody, ale w tych mi znanych temat grzybów jest zaplanowany do realizacji pod koniec roku szkolnego. Czyli wiosną!!! A wiosna to czas budzącej się przyrody: rozwijających się liści, kwitnących roślin, śpiewających ptaków... Czas grzybów to przełom lata i jesieni. Wówczas las pachnie rozkładającą się ściółką. Grzyby są wszędzie i to w najróżniejszej postaci.