U leśników – edukatorów rozdzwoniły się telefony, nauczyciele planują zajęcia terenowe. Wśród nich są nauczyciele przyrody w klasie IV, na których podstawa programowa nakłada szczególne zadania.
Bardzo ciekawa broszura; jest do pobrania ze strony Lasów Państwowych: https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/publikacje/do-poczytania/copy_of_wilczym-szlakiem Przeczytałam ją z wielkim zainteresowaniem. Wiele spraw mi się wyjaśniło, wiele zrozumiałam.
7 sierpnia odniosłam się do obowiązującej podstawy programowej. Dostępna jest na stronie: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf Wskazałam treści, które mogą być istotne dla leśników – edukatorów podczas zajęć z przedszkolakami. Tym razem będzie o treściach istotnych podczas zajęć z uczniami klas 1-3 szkoły podstawowej. Zajęcia z leśnikiem mogą uzupełnić to, o czym uczą się (lub będą się uczyli) w szkole.
Lasy są najlepszym miejscem na przeżycie przygody. Tutaj można także obserwować przyrodę, uczyć się, bawić i badać. Aby tego doświadczyć, Lasy Państwowe zapraszają; jest tutaj wiele miejsc, które warto odwiedzić razem z dziećmi. Pretekstem może być wakacyjny wyjazd, ale też szkolna wycieczka, czy weekendowy wypad za miasto.
Rok temu, 1 września 2017 r. weszło w życie rozporządzenie: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej