Czas na klasy 1-3 szkoły podstawowej

7 sierpnia odniosłam się do obowiązującej podstawy programowej. Dostępna jest na stronie: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf Wskazałam treści, które mogą być istotne dla leśników – edukatorów podczas zajęć z przedszkolakami. Tym razem będzie o treściach istotnych podczas zajęć z uczniami klas 1-3 szkoły podstawowej. Zajęcia z leśnikiem mogą uzupełnić to, o czym uczą się (lub będą się uczyli) w szkole.
19.08.2018

7 sierpnia odniosłam się do obowiązującej podstawy programowej. Dostępna jest na stronie: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf Wskazałam treści, które mogą być istotne dla leśników – edukatorów podczas zajęć z przedszkolakami. Tym razem będzie o treściach istotnych podczas zajęć z uczniami klas 1-3 szkoły podstawowej. Zajęcia z leśnikiem mogą uzupełnić to, o czym uczą się (lub będą się uczyli) w szkole.

JAKIE MAJĄ BYĆ OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW  

W ZAKRESIE ROZUMIENIA ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO?

Uczniowie rozpoznają w swoim otoczeniu:

popularne gatunki roślin i zwierząt,

w tym zwierząt hodowlanych,

a także gatunki objęte ochroną.

Uczniowie rozpoznają i wyróżniają cechy ekosystemów:

łąki, jeziora, rzeki, morza, pola, stawu, lasu, lasu gospodarczego.

Uczniowie określają składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np.:

las, warstwy lasu, polana, torfowisko, martwe drzewo w lesie.

Uczniowie:

planują, wykonują proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty

dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych.

Uczniowie:

tworzą notatki z obserwacji.

Uczniowie:

wyjaśniają istotę obserwowanych zjawisk

według procesu przyczynowo-skutkowego i czasowego.

Uczniowie:

chronią przyrodę,

wskazują wybrane miejsca ochrony przyrody w najbliższym otoczeniu.

 

Jest to analiza subiektywna, z mojego punktu widzenia. Zachęcam do zapoznania się z załącznikiem nr 2 podstawy programowej:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ dnia 14 lutego 2017 r.

w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. 

Hanka

edukator@erys.pl