Czas na klasy 1-3 szkoły podstawowej
7 sierpnia odniosłam się do obowiązującej podstawy programowej. Dostępna jest na stronie: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf Wskazałam treści, które mogą być istotne dla leśników – edukatorów podczas zajęć z przedszkolakami. Tym razem będzie o treściach istotnych podczas zajęć z uczniami klas 1-3 szkoły podstawowej. Zajęcia z leśnikiem mogą uzupełnić to, o czym uczą się (lub będą się uczyli) w szkole.
JAKIE MAJĄ BYĆ OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
W ZAKRESIE ROZUMIENIA ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO?
Uczniowie rozpoznają w swoim otoczeniu:
popularne gatunki roślin i zwierząt,
w tym zwierząt hodowlanych,
a także gatunki objęte ochroną.
Uczniowie rozpoznają i wyróżniają cechy ekosystemów:
łąki, jeziora, rzeki, morza, pola, stawu, lasu, lasu gospodarczego.
Uczniowie określają składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np.:
las, warstwy lasu, polana, torfowisko, martwe drzewo w lesie.
Uczniowie:
planują, wykonują proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty
dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych.
Uczniowie:
tworzą notatki z obserwacji.
Uczniowie:
wyjaśniają istotę obserwowanych zjawisk
według procesu przyczynowo-skutkowego i czasowego.
Uczniowie:
chronią przyrodę,
wskazują wybrane miejsca ochrony przyrody w najbliższym otoczeniu.
Jest to analiza subiektywna, z mojego punktu widzenia. Zachęcam do zapoznania się z załącznikiem nr 2 podstawy programowej:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ dnia 14 lutego 2017 r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Hanka