Wszystkim nauczycielom – związanym z edukacją formalną, nieformalną i pozaformalną – życzę satysfakcji z pracy wykonywanej w roku szkolnym 2017/2018.
Szukając pomysłów na ciekawe zajęcia, postanowiłam zrobić przegląd podręczników do przyrody i biologii moich dzieci, obecnie już dorosłych. To była fantastyczna podróż w czasie! Między innymi znalazłam klucz do rozpoznawania roślin z 1970 roku.
W podstawie programowej kształcenia ogólnego przedmiotu PRZYRODA (klasa IV), wśród treści kształcenia znajduje się zapis: „Uczeń rozpoznaje pospolite grzyby jadalne i trujące, opisuje znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka.”
Nowy numer ECH LEŚNYCH jak zwykle bardzo ciekawy; miałam duży kłopot z wyborem artykułu do opisania. Ostatecznie rozważałam między trzema: „Sympatyczne i zwinne” (Grzegorz Okołów), „Pragmatyczny łowca” (Adam Robiński) i „Rządzą geny” (Eugeniusz Pudlis). Zdecydowałam się na artykuł o naszych jaszczurkach, ponieważ są tu istotne informacje dla nauczycieli i edukatorów.
Od września w szkole podstawowej nastąpią spore zmiany. Kształcenie będzie trwało osiem lat. Trzy pierwsze lata (klasy I-III) to edukacja wczesnoszkolna, realizowana w formie kształcenia zintegrowanego. Drugi etap to klasy IV-VIII, gdzie realizowane będą różne przedmioty. PRZYRODA pozostaje w klasie 4. Później następuje podział na: biologię, fizykę, chemię i geografię.