Zajęcia ze studentami

Wczoraj opowiadałam studentom o pomocach dydaktycznych w edukacji. http://les.ur.krakow.pl/epl/ (Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, studia podyplomowe "Edukacja przyrodniczo-leśna", laureat konkursu "Studia z przyszłością" 2016 i 2017).
11.03.2018

Wczoraj opowiadałam studentom o pomocach dydaktycznych w edukacji. http://les.ur.krakow.pl/epl/ (Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, studia podyplomowe "Edukacja przyrodniczo-leśna", laureat konkursu "Studia z przyszłością" 2016 i 2017).

Przygotowując prezentację, a właściwie uzupełniając i wygładzając zeszłoroczną, uzmysłowiłam sobie ile fajnych rzeczy dzieje się na moich zajęciach. No i jak to zwykle u mnie bywa, bardzo szybko pojawiła się refleksja, że przecież można więcej i lepiej! Przy okazji przypomniałam sobie o pomocy, która w ostatnim czasie uległa zapomnieniu – o ssawce. Jest bardzo prosta do wykonania, tańsza od kupionej i co najważniejsze – dla uczniów bardzo ważna, ponieważ wykonana samodzielnie. Po zajęciach dzieci mogą zabrać ją do domu – ustawiona na półce lub na biurku wywołuje wspomnienia, pobudza do opowiedzenia bliskim o zajęciach … Taki przedłużony efekt edukacyjny. Koniecznie muszę wrócić do wykonywania ssawek na zajęciach przyrodniczych. Koszt to ok. 1,50; pewnie dyrekcja się zgodzi.

Opowiedziałam także studentom o moim najnowszym projekcie – LAS 3 D. Oczywiście nie jest to mój pomysł autorski, jednak cele nauczania, które będę chciała osiągnąć będą moimi celami. A wycisnę z tego projektu ile się da. Aby uzmysłowić studentom, że wykorzystywane pomoce dydaktyczne wynikają z celów nauczania, poprosiłam ich o opisanie tych celów, opierając się na taksonomii Bolesława Niemierko. Wyodrębnił on 4 kategorie: zapamiętanie wiadomości (A), zrozumienie wiadomości (B), zastosowanie wiadomości w sytuacjach typowych (C), zastosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych (D). Założenie: studenci planują wykonanie wspólnie z uczniami makiety lasu. Jakie efekty kształcenia będą mogli osiągnąć?

Do projektu będę na pewno wracała w kolejnych wpisach.

Hanka

eduktor@erys.pl