Skoczogonek to Alojzy, skorek to Marlena, pająk to Marcin ...

Dzisiejszy dzień jest pierwszym od dwóch miesięcy, gdy w ośrodku nie pojawiła się żadna grupa uczniów. Ciekawe, jakie zadania na okres wakacyjny wyznaczy mi mój przełożony. Póki co, porządkowałam biurko i izbę edukacyjną. Znalazłam między innymi plakat wykonany przez uczniów – licealistów, na którym prezentowali zaobserwowane w lesie zwierzęta bezkręgowe.
29.06.2012

Dzisiejszy dzień jest pierwszym od dwóch miesięcy, gdy w ośrodku nie pojawiła się żadna grupa uczniów. Ciekawe, jakie zadania na okres wakacyjny wyznaczy mi mój przełożony. Póki co, porządkowałam biurko i izbę edukacyjną. Znalazłam między innymi plakat wykonany przez uczniów – licealistów, na którym prezentowali zaobserwowane w lesie zwierzęta bezkręgowe.

O ich zaangażowaniu świadczą nadane im imiona: skoczogonek – Alojzy, skorek – Marlena, pająk – Marcin, dwuparzec – Łukasz, żuk leśny – Janusz, owad (niezidentyfikowany) – Andrzej. Na tych zajęciach uczniowie zawsze dobrze się bawią. Aby się przekonać, czy udaje mi się osiągnąć wyznaczone cele, poprosiłam ich wczoraj, aby w dziesięciu zdaniach opisali swoje wrażenia po zajęciach w lesie. Pojawiły się oczekiwane przeze mnie treści:

- Nie wiedzieliśmy, że w ściółce żyje tak dużo różnych zwierząt;

- Zwierzęta żyjące w ściółce są ważne dla funkcjonowania lasu;

- Najwięcej zwierząt znaleźliśmy pod powalonym pniem.

Przebojem tych zajęć jest zawsze ssawka do łapana drobnych zwierząt (zdjęcie).

Hanka 
edukator@erys.pl