Skoczogonek to Alojzy, skorek to Marlena, pająk to Marcin ...
Dzisiejszy dzień jest pierwszym od dwóch miesięcy, gdy w ośrodku nie pojawiła się żadna grupa uczniów. Ciekawe, jakie zadania na okres wakacyjny wyznaczy mi mój przełożony. Póki co, porządkowałam biurko i izbę edukacyjną. Znalazłam między innymi plakat wykonany przez uczniów – licealistów, na którym prezentowali zaobserwowane w lesie zwierzęta bezkręgowe.
Dzisiejszy dzień jest pierwszym od dwóch miesięcy, gdy w ośrodku nie pojawiła się żadna grupa uczniów. Ciekawe, jakie zadania na okres wakacyjny wyznaczy mi mój przełożony. Póki co, porządkowałam biurko i izbę edukacyjną. Znalazłam między innymi plakat wykonany przez uczniów – licealistów, na którym prezentowali zaobserwowane w lesie zwierzęta bezkręgowe.
O ich zaangażowaniu świadczą nadane im imiona: skoczogonek – Alojzy, skorek – Marlena, pająk – Marcin, dwuparzec – Łukasz, żuk leśny – Janusz, owad (niezidentyfikowany) – Andrzej. Na tych zajęciach uczniowie zawsze dobrze się bawią. Aby się przekonać, czy udaje mi się osiągnąć wyznaczone cele, poprosiłam ich wczoraj, aby w dziesięciu zdaniach opisali swoje wrażenia po zajęciach w lesie. Pojawiły się oczekiwane przeze mnie treści:
- Nie wiedzieliśmy, że w ściółce żyje tak dużo różnych zwierząt;
- Zwierzęta żyjące w ściółce są ważne dla funkcjonowania lasu;
- Najwięcej zwierząt znaleźliśmy pod powalonym pniem.
Przebojem tych zajęć jest zawsze ssawka do łapana drobnych zwierząt (zdjęcie).
Hanka
edukator@erys.pl