Edukację leśną na rzecz zrównoważonego rozwoju czas zacząć
Edukacja leśna na rzecz zrównoważonego rozwoju jest moim wyzwaniem na nowy sezon edukacyjny. Sezon rozpocznie się w poniedziałek fantastycznym tematem „Ślady człowieka w lesie”. Do dzisiaj (właściwie) celem tych zajęć było pokazanie, jak leśnik wpływa na las – drogi, słupki oddziałowe, paśniki, znaki na drzewach… A dlaczego napisałam w czasie przeszłym, że „celem tych zajęć było…”? Przyczyną jest właśnie konieczność edukacji leśnej na rzecz zrównoważonego rozwoju. Piszę to z pełnym przekonaniem! Poniedziałkowe zajęcia rozpoczną nowy etap w mojej pracy leśnika-edukatora.
Edukacja leśna na rzecz zrównoważonego rozwoju jest moim wyzwaniem na nowy sezon edukacyjny. Sezon rozpocznie się w poniedziałek fantastycznym tematem „Ślady człowieka w lesie”. Do dzisiaj (właściwie) celem tych zajęć było pokazanie, jak leśnik wpływa na las – drogi, słupki oddziałowe, paśniki, znaki na drzewach… A dlaczego napisałam w czasie przeszłym, że „celem tych zajęć było…”? Przyczyną jest właśnie konieczność edukacji leśnej na rzecz zrównoważonego rozwoju. Piszę to z pełnym przekonaniem! Poniedziałkowe zajęcia rozpoczną nowy etap w mojej pracy leśnika-edukatora.
Prawdę pisząc myślałam, że będzie to prostsze. Przez cały dzień zastanawiałam się, jak z zajęć, których celem jest pokazanie leśnika – gospodarza lasu, zrobić zajęcia, których celem jest … no właśnie co? Oto, jak to zaplanowałam… Wyznaczyłam sobie trzy cele:
Cel 1. - Cel kształcenia
Wiadomości. Uczeń:
- opisuje pracę leśnika.
Cel 2. – Cel kształcenia
Umiejętności. Uczeń:
- analizuje wpływ niewłaściwego zachowania na funkcjonowanie lasu.
Cel 3. – Cel wychowania
Postawy i przekonania. Uczeń:
- zastanawia się nad koniecznością rozwoju zrównoważonego.
O tym, jak zrealizowałam kolejne cele, będzie w następnym wpisie.
Hanka