CZŁOWIEK I PRZYRODA

Odwiedziłam ostatnio szkołę, która zorganizowała własną ścieżkę dydaktyczną w lasach jednego z nadleśnictw Lasów Państwowych. Zaintrygowana dopytałam u leśnika – edukatora z tego nadleśnictwa jak to jest możliwe. No i okazało się, że szkoła zawarła z nadleśnictwem porozumienie. Można? Można!
02.11.2015

Odwiedziłam ostatnio szkołę, która zorganizowała własną ścieżkę dydaktyczną w lasach jednego z nadleśnictw Lasów Państwowych. Zaintrygowana dopytałam u leśnika – edukatora z tego nadleśnictwa jak to jest możliwe. No i okazało się, że szkoła zawarła z nadleśnictwem porozumienie. Można? Można!

Tablice nie odbiegają od polskiej normy; są ładne, treść dopracowana. Myśl przewodnia ścieżki to CZŁOWIEK I PRZYRODA. Szkoła postarała się o dofinansowanie Urzędu Gminy, Rady Rodziców i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Na trop ścieżki wpadłam stojąc przed pracownią przyrodniczą, czekając na przerwę, po której miałam z uczniami spotkanie edukacyjne. Na tablicy była zaprezentowana trasa ścieżki i jej opis. 

12105.jpg

Oczywiście po spotkaniu z uczniami poszłam w teren. Treść tablic jest bardzo interesująca i nie dotyczy tylko przyrody. Na jedne z tablic opisano np. miejsce pracy przymusowej Polaków w Generalnej Guberni. Na innych – historię edukacji na tym terenie, opis trasy i wskazówki dla miłośnika przyrody, kopalnię piasku, mrowisko, buczynę, aleję starych dębów, miejsca pamięci narodowej.

Szkoła wyróżnia się współpracą z nadleśnictwem, a leśnik – edukator jest zapraszany na szkolne uroczystości. To było bardzo miłe – podczas rozmowy z leśnikiem usłyszałam wiele ciepłych słów o szkole, natomiast podczas rozmowy z P. dyrektor szkoły wiele ciepłych słów o leśniku. 

Hanka

edukator@erys.pl