Roślinny billboard zachęca do leśnych spacerów

Żywy, zielony billboard oraz kwitnąca para „lovelasów” zachęcają poznaniaków do leśnych spacerów. Niecodzienne instalacje pojawiły się pod Centrum Kultury Zamek w ramach akcji: „Las. Bliżej niż myślisz” będącej elementem obchodów 90-lecia Lasów Państwowych.
30.05.2014 | Małgorzata Brzostowska

Żywy, zielony billboard oraz kwitnąca para „lovelasów” zachęcają poznaniaków do leśnych spacerów. Niecodzienne instalacje pojawiły się pod Centrum Kultury Zamek w ramach akcji: „Las. Bliżej niż myślisz” będącej elementem obchodów 90-lecia Lasów Państwowych.

Kampania „Las. Bliżej niż myślisz” ma  zachęcać mieszkańców stolicy Wielkopolski do odkrywania uroków okolicznych terenów leśnych. W tym roku wpisuje się ona w obchodzony w całym kraju jubileusz 90-lecia Lasów Państwowych.

W żywym billboardzie i leśnych "lovelasach" wykorzystano 16 gatunków roślin. Wśród nich znalazły się rośliny runa leśnego, takie jak: dąbrówka rozłogowa, bluszcz pospolity, tojeść rozesłana, barwinek pospolity oraz rośliny ozdobne, m.in.: lawenda, żurawki czy lobelia.

Cały czas szukamy atrakcyjnych sposobów, aby pokazywać poznaniakom, że wielkopolskie lasy są naprawdę wyjątkowe, że są blisko oraz, że ich odwiedzanie i poznawanie to interesujący pomysł na miłe spędzanie czasu.

Niecodzienne reklamy wymagają codziennej pielęgnacji. Tworzące je rośliny już od lutego rosły w szklarniach, a dopiero wczoraj, pojedynczo wkładane, zazieleniły instalacje.Leśny billboard w zależności od warunków pogodowych może wpisać się w poznański krajobraz nawet do końca wakacji. Lovelasy zagoszczą pod Zamkiem do soboty, a od 1 czerwca będzie je można oglądać na tarasie Arkadii przy Placu Wolności.

„Las. Bliżej niż myślisz” to już kolejna ciepło przyjęta przez poznaniaków kampania po zeszłorocznej akcji „Las. Przystanek od codzienności”, podczas której tramwajowe przystanki zamieniły się w leśne zakątki.