Lasy w Europie
(etap edukacyjny: gimnazjum)
Plan lekcji
Przebieg lekcji
Nauczyciel informuje uczniów o tym, że podczas lekcji będą poznawać polskie lasy na tle lasów Europy. Informuje ich, że polskie lasy należą do europejskiej czołówki, zarówno pod względem powierzchni i zasobności, jak i poziomu prowadzonej w nich gospodarki.
Nauczyciel proponuje, aby uczniowie w ciągu 20 minut zapoznali się z tematem podczas gry Lasy w Europie na Leśnym Wortalu Edukacyjnym (www.erys.pl). Po 20 minutach nauczyciel rozmawia z uczniami o przebiegu gry. Pyta, jak oceniają polskie lasy w porównaniu z lasami innych krajów Europy. Pozwala na ich spontaniczne wypowiedzi. Wyjaśnia, że lesistość naszego kraju nie jest tak imponująca jak w Estonii czy Austrii, jednak w połowie tego wieku osiągniemy średnią lesistość dla Europy – 33%.
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy (załącznik 1) oraz kartki do obliczeń. Uczestnicy zajęć rozwiązują kolejne zadania. W tym czasie nauczyciel podchodzi do uczniów, którzy mają kłopoty, i w razie potrzeby pomaga, podpowiada i radzi.
Podczas podsumowania wskazani przez nauczyciela uczniowie podają odpowiedzi. Pozostali uczniowie sprawdzają poprawność swoich obliczeń. W razie potrzeby nauczyciel rozwiązuje zadanie na tablicy. Na zakończenie nauczyciel podkreśla najważniejsze fakty:
Nauczyciel proponuje, aby uczniowie w celu utrwalenia wiadomości rozwiązali quiz. Rozdaje uczniom kartki z quizem. Prosi o samodzielne udzielenie odpowiedzi na poszczególne pytania. Pobierz scenariusz wraz z załącznikami:
|
Autor scenariusza:
Cele kształcenia:
Cele wychowania:
Metody nauczania:
Formy nauczania:
Czas trwania zajęć
Środki dydaktyczne:
Materiały pomocnicze:
|