Food truck „Dobre z lasu” ruszył w Polskę

Food truck „Dobre z lasu” rozpoczął wakacyjną trasę po miastach. To część promocji projektu popularyzującego zdrową żywności z lasu.
23.07.2018

Food truck „Dobre z lasu” rozpoczął wakacyjną trasę po miastach. To część promocji projektu popularyzującego zdrową żywności z lasu.

Pierwszy przystanek food trucka wypadł w Parku Józefa Sowińskiego w Warszawie. Tam przez kilka godzin można było spróbować hamburgerów bądź kiełbasy z dziczyzny. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również „słodkości” prosto z lasu, czyli ciastka żołędziowe. Dla części kupujących był to pierwszy, ale jak zapewniali nie ostatni raz, kiedy próbowali produktów z dziczyzny. Sobotni postój w stołecznym parku był debiutem dla food trucka ze zdrową żywnością. 

Już zaplanowano kolejne przystanki na promocyjnej trasie, jeden z najbliższych wypadnie podczas Street Food Festival w Kołobrzegu.

Warto wyjaśnić, że dziczyznę na tle jakości żywieniowej innych mięs wyróżnia: dużo więcej łatwostrawnego białka, mioglobiny i aminokwasów egzogennych, mniejsza ilość tłuszczu przy zdecydowanie korzystniejszym stosunku kwasów tłuszczowych i więcej szczególnie ważnych w profilaktyce zdrowia wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Ponadto mniej cholesterolu oraz więcej witamin z grupy B, potasu, fosforu, cynku, magnezu, a przede wszystkim żelaza. Jest to produkt mniej kaloryczny, a więc bardziej dietetyczny.
Co ważne, gdyż z danych wynika, że coraz poważniejszym problemem zdrowotnym, zwłaszcza w ciągu ostatniego trzydziestolecia, stała się nadwaga i otyłość. W Polsce problem nadwagi i otyłości dotyczy już 12-15 proc. dzieci i młodzieży.

Niestety, dziczyzna nadal zbyt często nie gości na polskich stołach. Jak wynika z danych, rocznie statystyczny Polak zjada zaledwie od 0,05 do 0,15 kg tego mięsa.

Ma się to zmienić dzięki projektowi „Dobre z Lasu”, w ramach promocji już powstał sklep, w którym można kupić mięso i wędliny z dziczyzny, a także suszone grzyby, zioła oraz miody pochodzące z barci i leśnych pasiek.