Zarządzenie Nr 67/2001

02.04.2012
Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, dla wykonania zadań określonych w art. 4, ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (jednolity tekst w Dz.U. nr 56 z 2000 r., póz. 679 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:

§1

1. Dla lasów, gruntów i innych nieruchomości, o których mowa w art. 4 ustawy
z dnia 28 września 1991 r. o lasach, zwanej dalej ustawą o lasach, stanowiących własność Skarbu Państwa i pozostających w zarządzie, a także oddzielnie dla nieruchomości pozostających w trwałym zarządzie lub użytkowaniu wieczystym jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, zakłada się i prowadzi na bieżąco ewidencję gruntów, budynków i lokali.

2. Ewidencję, wymienioną w ust. 1, zakładają i prowadząw Systemie Informatycznym Lasów Państwowych, zwanym dalej SILP:

1) nadleśniczy lub upoważniona przez niego osoba w odniesieniu do gruntów, budynków i lokali pozostających w zarządzie, trwałym zarządzie lub użytkowaniu wieczystym nadleśnictwa;

2) dyrektor regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych lub upoważniona przez niego osoba w odniesieniu do gruntów, budynków i lokali pozostających w zarządzie, trwałym zarządzie lub użytkowaniu wieczystym dyrektora regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych (w tym: gruntów, budynków i lokali przekazanych zakładom utworzonym przez dyrektora regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych);

3) dyrektor generalny Lasów Państwowych lub upoważniona przez niego osoba w odniesieniu do gruntów, budynków i lokali pozostających
w zarządzie, trwałym zarządzie lub użytkowaniu wieczystym dyrektora generalnego Lasów Państwowych (w tym: gruntów, budynków i lokali przekazanych zakładom utworzonym przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych).

3. Ewidencję gruntów stanowią: komputerowy zbiór danych ewidencyjnych
w SILP, wydruki rejestru gruntów i mapa ewidencyjna gruntów w postaci analogowej lub numerycznej, a ewidencję budynków i lokali - komputerowy zbiór danych ewidencyjnych i ich wydruki według stanu na dzień założenia
i dzień weryfikacji, w układzie określonym w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 5. Mapa ewidencyjna może być sporządzona w postaci cyfrowej (numerycznej), w formacie przyjętym jako obowiązujący we właściwym terytorialnie ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej lub w postaci analogowej.
Procedury zakładania ewidencyjnych map numerycznych w nadleśnictwach określa Zarządzenie nr 60 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 28 czerwca 1999 r. ze zmianą w Zarządzeniu nr10 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 8 lutego 2001 r.

4. Ewidencję gruntów, budynków i lokali zakłada się i prowadzi zgodnie
z instrukcją w sprawie sposobu ewidencjonowania gruntów, budynków i lokali w Lasach Państwowych, która stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

5. Grunty określone w ustawie o lasach jako lasy ewidencjonuje się według podziału użytków zawartego w art. 3 tej ustawy oraz według zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. nr 38, póz. 454).

6. Pozostałe grunty oraz budynki i lokale ewidencjonuje się według zasad określonych w wymienionym rozporządzeniu, w tym według załącznika nr 6 do rozporządzenia pn.: „Zaliczanie gruntów do poszczególnych użytków gruntowych".

7. Zasady podziału gruntów według grup i rodzajów użytków gruntowych oraz według kategorii użytkowania zawiera załącznik, o którym mowa w ust. 5.

8. Dotychczasowe księgi ewidencji gruntów zamyka się według stanu na 31 grudnia, a dane w nich zawarte wykorzystuje się do dalszego prowadzenia ewidencji gruntów na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu.

9. Dane z istniejących kart inwentarzowych budynków lub z książek obiektu budowlanego (prowadzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 października 1998 r. - Dz.U. nr 135, póz. 882) wykorzystuje się do założenia ewidencji budynków i lokali.

§2.

1. Dane ewidencji gruntów wprowadza się do Systemu Informatycznego Lasów Państwowych przez przypisanie działek ewidencyjnych do wydzieleń leśnych w opisie taksacyjnym przyjętym z planu urządzenia lasu, a następnie aktualizuje się na bieżąco.

2. Dokumenty stanowiące podstawę do założenia i prowadzenia rejestru gruntów oraz ewidencji budynków i lokali przechowuje się łącznie do czasu archiwowania.

3. Dokumenty własności nieruchomości nie podlegają archiwowaniu i są przechowywane przez jednostkę prowadzącą ewidencję gruntów, budynków
i lokali.

§3

1. Traci moc Zarządzenie nr 47 dyrektora generalnego Lasów Państwowych
z dnia 31 grudnia 1993 r. w sprawie zasad ewidencji gruntów w Lasach Państwowych (DG-14-210/33/93).

2. Uchylam Zarządzenie nr 23 dyrektora generalnego Lasów Państwowych
z dnia 19 sierpnia 1996 r. w sprawie obsługi geodezyjnej nadleśnictwa (znak: ZS-210/4/96).

3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2002 r, z zastrzeżeniem, że założona ewidencja budynków i lokali na zasadach określonych
w niniejszym zarządzeniu zostanie dostosowana do zasad wymaganych
w rozporządzeniu wymienionym w § 1, ust. 5, w terminie określonym w tym rozporządzeniu.


Dyrektor Generalny Lasów Państwowych