Zarządzenie Nr 52/2002

02.04.2012
Na podstawie art.33 ust.1 ustawy z dnia 28 września1991 r o lasach (Dz. U. nr 56, poz. 679 z 2000 r.) w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe , stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe oraz w związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz.U. Nr 27, poz.271 z 2002 r.) zarządzam, co następuje:

§ 1.

1. Ustala się, w niżej wymienionych jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, następującą maksymalną ilość samochodów służbowych osobowych i osobowych, zarejestrowanych jako ciężarowe (np. typu pick-up) oraz osobowo – terenowych, za wyjątkiem samochodów osobowo – terenowych, specjalizowanych /np. do celów p.poż./:

1) w biurze regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych – 2 samochody,

2) w nadleśnictwie – na potrzeby biura - 2 samochody + samochód straży leśnej,

3) w zakładzie o zasięgu krajowym - 1 samochód,

4) w zespole ochrony lasu - 1 samochód.

2. Dyrektor Generalny Lasów Państwowych może wyznaczyć w drodze decyzji górny limit kwoty zakupu jednego samochodu osobowego lub osobowo – terenowego.

§ 2.

Uprawnienia do korzystania z samochodów służbowych posiadają kierownicy jednostek organizacyjnych oraz upoważnieni przez nich inni pracownicy.

§ 3.

1. Kierownik jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych wyznacza stałe miejsce

2. garażowania poszczególnym samochodom służbowym.

3. Osoby uprawnione do korzystania z samochodów służbowych mogą wykorzystywać te samochody do przejazdów pomiędzy stałym miejscem pracy a miejscem zamieszkania za zgodą kierownika jednostki organizacyjnej, a w odniesieniu do kierowników jednostek – za zgodą odpowiednich przełożonych.

4. Wykorzystywanie samochodów służbowych przez pracowników dla dojazdu do miejsca zamieszkania powoduje powstanie obowiązku podatkowego. Wartość nieodpłatnego świadczenia ustala się (w dacie świadczenia) według cen sprzedaży usług transportowych świadczonych na zewnątrz przez jednostkę organizacyjną, do której dany samochód należy.

5. Samochody służbowe mogą być udostępniane pracownikom do celów prywatnych za odpłatnością na warunkach umowy cywilnoprawnej.

6. Jazdy samochodem służbowym podlegają pełnej ewidencji w kartach drogowych, przy czym odrębnie ewidencjonuje się jazdy prywatne.

§ 4.

Wykorzystywanie samochodów nie będących własnością pracodawcy w celach służbowych wymaga zawarcia umowy cywilnoprawnej pomiędzy pracownikiem a kierownikiem jednostki organizacyjnej, natomiast w sytuacji, gdy właścicielem samochodu jest kierownik jednostki organizacyjnej – z jego odpowiednim przełożonym.

§ 5.

W przypadku przyjęcia przez pracownika bez zastrzeżeń polecenia wyjazdu służbowego samochodem nie będącym własnością pracodawcy, przyjmuje się, że został spełniony warunek zgody stron – kierownika jednostki organizacyjnej i pracownika – na wykorzystanie tego samochodu w celach służbowych.

§ 6.

1. Za jazdy lokalne dla służby leśnej zatrudnionej w nadleśnictwie uznaje się przejazdy wykonywane w granicach zasięgu terytorialnego nadleśnictwa.

2. Limit kilometrów na jazdy lokalne ustala właściwy kierownik jednostki organizacyjnej. Limit ten nie może przekroczyć 1500 km miesięcznie.

3. Nadleśniczy, uwzględniając uregulowania § 4 Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników PGL LP, może w granicach zasięgu terytorialnego nadleśnictwa, określić dla leśniczych, podleśniczych i gajowych inny zasięg jazd lokalnych.

4. Jazdy lokalne oraz limit kilometrów dla pozostałych pracowników służby leśnej określa właściwy kierownik jednostki organizacyjnej, dla kierowników jednostek organizacyjnych /dyrektorów rdLP nadleśniczych i dyrektorów zakładów o zasięgu krajowym/ odpowiedni przełożony, uwzględniając obowiązujące przepisy.

§ 7.

Zwrot kosztów używania pojazdów nie będących własnością pracodawcy do celów służbowych następuje zgodnie z uregulowaniami § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy.

§ 8.

Tracą moc zarządzenie Nr 39 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 2 lipca 1998 r. w sprawie zmiany zarządzenia w sprawie zasad nabywania, gospodarowania taborem pojazdów samochodowych osobowych oraz osobowo – towarowych i wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych ( znak : ZG/ZR – 0102- 4/98 ) oraz zarządzenie Nr 46 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 lipca 2000 r. zmieniające zarządzenie Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych w sprawie zasad nabywania, gospodarowania taborem pojazdów samochodowych osobowych oraz osobowo – towarowych i wykorzystywania samochodów prywatnych w celach służbowych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych
(znak sprawy : ZW – 021 – 3/2000 ).

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.