Zarządzenie nr 18/2009

02.04.2012
W związku z upoważnieniem zawartym w art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2005 r., nr 45, poz. 435,
z późniejszymi zmianami), a także na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. w sprawie nadania statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządzam, co następuje.

§ 1

1. Wprowadzam obowiązek prowadzenia przez wszystkie jednostki organizacyjne Lasów Państwowych bazy danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych nieruchomościach w jednostkach Lasów Państwowych za pomocą oprogramowania WWW „E-rejestr gruntów”, udostępnionego w sieci WAN LP pod adresem www.zilp.pl/dglp/stanposiadania/erejestr.

2. Prowadzenie bazy danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych nieruchomościach w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych obejmuje transakcje dokonane na podstawie przepisów art. 37, 38 i 38e ustawy z 28 września 1991 r. o lasach.

§ 2

W bazie danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych nieruchomościach w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych znajdują się przeprowadzone transakcje od 1 stycznia 1997 r. (data podpisania aktu notarialnego).

W związku z powyższym ustalam termin wprowadzenia informacji o dokonanych transakcjach (od 1 stycznia 1997 r. do 30 kwietnia 2009 r.) w terminie do 30 kwietnia 2009 r.

Baza danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych nieruchomościach w jednostkach Lasów Państwowych ma być zgodna ze sprawozdawczością Lasów Państwowych (LPIR-4, tabela
4 i 5).

§ 3

Obowiązuje bieżące prowadzenie bazy danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych nieruchomościach Lasów Państwowych. Dane o przeprowadzonych transakcjach wprowadza się do aplikacji „e-rejestr gruntów” w ciągu 10 dni od daty podpisania aktu notarialnego.

§ 4

Zobowiązuję dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych do wdrożenia programu w podległych jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, w szczególności wyznaczenia koordynatora nadzorującego pod względem merytorycznym prowadzenie rejestru przez podległe jednostki i pełniącego funkcję administratora aplikacji na poziomie RDLP.

Informację o wyznaczeniu koordynatora (imię, nazwisko, stanowisko, telefon kontaktowy i adres e-mail) należy przekazać do Wydziału Stanu Posiadania Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych do 10 marca 2009 r.

§ 5

Po zakończeniu realizacji projektu informatycznego „Centralizacja SILP”, funkcjonowanie aplikacji „E-rejestr gruntów” zostanie włączone do aplikacji „LAS”, a zasoby przeniesione do bazy danych „forest”.

§ 6

Za utrzymanie i konserwację aplikacji „E-rejestr gruntów” do czasu wykonania czynności, o jakich mowa w § 5, odpowiada Zakład Informatyki Lasów Państwowych.

§ 7

Za realizację czynności określonych w § 4, a także dalsze utrzymanie i konserwację aplikacji odpowiada Wydział Informatyki Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

§ 8

W systemie zgłaszania błędów i modyfikacji SILP tworzy się nowy zakres o nazwie e-Rejestr Gruntów, pod którym należy zgłaszać wszelkie uwagi do działania aplikacji.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR GENERALNY

LASÓW PAŃSTWOWYCH

dr inż. Marian Pigan