Zielone murale z szansą na wygraną

Projekt „Leśne Ślady Natury" znalazł się w czołówce „Złotych Spinaczy 2015". Zielone murale zapraszające łodzian do lasu, uzyskały nominację w kategoriach „PR miejsca, miasta i regionu" oraz „Kreatywność".
28.07.2017 | HANNA BEDNAREK-KOLASIńSKA, RZECZNIK PRASOWY RDLP W ŁODZI

Projekt „Leśne Ślady Natury" znalazł się w czołówce „Złotych Spinaczy 2015". Zielone murale zapraszające łodzian do lasu, uzyskały nominację w kategoriach „PR miejsca, miasta i regionu" oraz „Kreatywność".

Muralowa akcja łódzkiej dyrekcji Lasów Państwowych miała unikalny charakter w skali kraju, głównym jej zadaniem było zachęcenie mieszkańców miasta do aktywnego, zdrowego wypoczynku blisko natury.
Ambasadorami „Leśnych Śladów Natury” były popularne dla łódzkich lasów zwierzęta. Na ścianach dziesięciu kamienic „wyrosły” sylwetki lisa, bobra, wilka, jelenia, sarny, bażanta, łosia, bielika, zająca i dzika. Wykonane z mchu strukturalnego zwierzęta, miały ozdabiać kamienice przez miesiąc. Jednak mieszkańcy Łodzi tak przyzwyczaili się do zielonych zwierzaków, że wiszą one na fasadach budynków do dzisiaj.

Akcji towarzyszył konkurs. Polegał on na wykonaniu fotografii, na której był widoczny autor i dekoracja z mchu oraz wymyśleniu hasła promującego wypoczynek na świeżym powietrzu w łódzkich lasach. Najlepsze zdjęcia i najbardziej kreatywne slogany, zostały nagrodzone chlebakami, przydatnymi podczas wypraw do lasu.

Akcja była elementem kampanii „Lasy Państwowe. Zapraszamy".

„Leśne Ślady Natury” zapewniły Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi oraz Telma Agency miejsce wśród pomysłów takich finalistów jak: Coca-Cola Poland, Orange Polska, Grupa Żywiec S.A. czy Getin Noble Bank. Zwycięzcy zostaną wyłonieni już 4 grudnia.

Konkurs „Złote Spinacze” jest przeznaczony dla podmiotów prowadzących działania PR na terenie Polski. Jest wydarzeniem stanowiącym symbol integracji środowiska branżowego oraz promowania najwyższych standardów pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania. Celem tegorocznej edycji konkursu jest wyłonienie najlepszych projektów kampanii i akcji PR zgłoszonych do jednej z 27 kategorii. Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations.