DLA LASU, DLA LUDZI – kampania Lasów Państwowych

Jak Lasy Państwowe starają się godzić jednocześnie różne oczekiwania społeczeństwa oraz potrzeby przemysłu drzewnego i rozwoju gospodarczego kraju? Czym jest zrównoważona, wielofunkcyjna gospodarka leśna? W jaki sposób leśnicy dbają o zapewnienie trwałości lasu? Między innymi na te pytanie ma odpowiedzieć startująca 16 września br. ogólnopolska kampania społeczna Lasów Państwowych „DLA LASU, DLA LUDZI”.
18.09.2021

Jak Lasy Państwowe starają się godzić jednocześnie różne oczekiwania społeczeństwa oraz potrzeby przemysłu drzewnego i rozwoju gospodarczego kraju? Czym jest zrównoważona, wielofunkcyjna gospodarka leśna? W jaki sposób leśnicy dbają o zapewnienie trwałości lasu? Między innymi na te pytanie ma odpowiedzieć startująca 16 września br. ogólnopolska kampania społeczna Lasów Państwowych „DLA LASU, DLA LUDZI”.

- Przez najbliższe miesiące trzech ambasadorów kampanii będzie wyjaśniało Polakom, co oznaczają poszczególne funkcje lasów i jakie znaczenie dla społeczeństwa, przyrody oraz gospodarki ma sprawne zarządzanie terenami leśnymi. Będą starali się przybliżyć społeczeństwu ideę zrównoważonej, wielofunkcyjnej gospodarki leśnej. Mamy nadzieję, że kampania zaowocuje wzrostem społecznej akceptacji dla naszej pracy – mówi Józef Kubica, p.o. dyrektora generalnego Lasów Państwowych.

Folder kampanii „DLA LASU, DLA LUDZI”

Twarzami kampanii „DLA LASU, DLA LUDZI” zostali: dr Andrzej Kruszewicz, przyrodnik, ornitolog, Maja Włoszczowska, wielokrotna mistrzyni Europy i Polski oraz złota medalistka mistrzostw świata w kolarstwie górskim i Sebastian Karpiel-Bułecka, muzyk oraz architekt.

Dlaczego wybrano akurat te osoby? Każdy z ambasadorów w różny sposób związany jest z lasami i korzysta z jego zasobów. Sebastian Karpiel-Bułecka jest nie tylko muzykiem, lecz także architektem, którego projekty opierają się głównie na wykorzystaniu naturalnego surowca, czyli drewna. – Mam własny las na Podhalu. Mieszkam w jego sąsiedztwie w drewnianym domu i niemal w każdej chwili czuję, jak przyroda przeplata się tu z tradycją – mówi lider zespołu Zakopower, ambasador funkcji gospodarczej.

Maja Włoszczowska uwielbia trenować na świeżym powietrzu i chętnie spędza czas wśród zieleni. – Ćwiczenia w lesie dają więcej korzyści zdrowotnych niż te wykonywane w hali czy na stadionie – zapewnia mistrzyni MTB, ambasador funkcji społecznej.

Zapraszamy na stronę kampanii „DLA LASU, DLA LUDZI"

Pasją dr. Andrzeja Kruszewicza od dziecka były ptaki, dlatego to właśnie one najbardziej kojarzą mu się z lasem. Ale doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że las to nie tylko przyroda. – Leśnictwo uczy nas, jak rozsądnie żyć z nią w zgodzie i z szacunkiem z niej czerpać – tłumaczy dyrektor warszawskiego zoo, ambasador funkcji przyrodniczej.

Co nas czeka?

Poza emisją spotu w stacjach telewizyjnych, serwisach vod i YouTube, reklamą internetową oraz ekspozycją plakatów w przestrzeni miejskiej autorzy kampanii przygotowali szereg działań content marketingowych. Sebastian Karpiel-Bułecka zaprosi do oglądania prowadzonej przez siebie serii wideo „Z natury rzeczy”, w której opowie o tym czy moglibyśmy żyć bez drewna, co sprawia, że jest ono tak popularne oraz o swoich doświadczeniach z tym materiałem. Zachęci także do udziału w konkursie fotograficznym promującym trzy funkcje lasów, w którym nagrodami będzie udział w specjalnym koncercie zespołu Zakopower.

Więcej informacji o trzech funkcjach lasu

 

Maja Włoszczowska przygotowała cykl krótkich treningów wideo, które pomogą zadbać o dobrą formę będąc w lesie. Dr Andrzej Kruszewicz wziął udział w tworzeniu interaktywnych gier w ramach projektu Ekoeksperymentarium, którymi postara się wzbudzić zainteresowanie życiem lasu u najmłodszych. Dla dzieci ambasadorzy nagrali także wspólnie audiobajkę o trzech funkcjach lasu „To właśnie las”, w której wcielają się w postacie dzikich zwierząt.

Ponadto Maja Włoszczowska, Sebastian Karpiel-Bułecka oraz dr Andrzej Kruszewicz wystąpili w tworzonych przez Lasy Państwowe cyklach: serii „Oblicza Lasu” oraz podcaście „Między Drzewami”. Bieżąca komunikacja kampanii będzie realizowana w mediach społecznościowych Lasów Państwowych oraz na stronie dlalasudlaludzi.pl