Lasy Państwowe zdominowały konkurs Szpalty Roku

Złote szpalty dla „Ech Leśnych”, „Głosu Lasu” i fan page’a „Żubry Online” oraz brązowe szpalty dla folderu promocyjnego „Dla lasu, dla ludzi” – to wyniki konkursu Szpalty Roku dla publikacji firmowych. - Żadna firma nie zdominowała konkursu tak, jak w tym roku zrobiły to Lasy Państwowe – podkreślają organizatorzy.
27.05.2013 | Małgorzata Haze, zdjęcie: Darek Pietraszewski/Aude

Złote szpalty dla „Ech Leśnych”, „Głosu Lasu” i fan page’a „Żubry Online” oraz brązowe szpalty dla folderu promocyjnego „Dla lasu, dla ludzi” – to wyniki konkursu Szpalty Roku dla publikacji firmowych. - Żadna firma nie zdominowała konkursu tak, jak w tym roku zrobiły to Lasy Państwowe – podkreślają organizatorzy.

„Echa Leśne” zdobyły nagrodę w kategorii magazyn dla klientów i partnerów biznesowych o nakładzie 10-50 tys. egzemplarzy, za „stworzenie profesjonalnego produktu”. W swojej kategorii rywalizowały m. in. z „Mercedes Benz Magazine” czy „Sense of Beauty”, wydawanym przez Laboratorium Kosmetyczne dr Ireny Eris.

„Głos Lasu” zwyciężył w kategorii magazynu dla pracowników o nakładzie powyżej 5 tys. egzemplarzy. Jury konkursu nagrodziło miesięcznik za „efektowne przedstawienie życia lasu oraz poetykę tytułów”. „Głos” pokonał m.in. magazyny PKO BP, KGHM, Tesco czy PZU.

Fan page „Żubry Online” zwyciężył w kategorii medium elektroniczne. Jurorzy podkreślali „zbudowanie społeczności zainteresowanej tematyką lasów i mądre korzystanie z Facebooka”. „Żubry” nie dały szans serwisowi internetowemu SKO banku PKO BP, aplikacji @mazing Netii czy aplikacji Diners Club Magazine.

Folder „Dla lasu, dla ludzi” zajął trzecie miejsce w kategorii wydawnictw jednorazowych. Jury doceniło w nim szatę graficzną oraz treść dostosowaną do odbiorcy. Zwycięzcą kategorii został folder „20 lat McDonalds w Polsce”.

- Bezwzględnie ten wieczór należał do Lasów Państwowych – mówiła Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej, które jest organizatorem konkursu. - To było „święto lasu”. Wydawcą wszystkich tytułów jest Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Jurorzy konkursu podkreślali, że w wydawnictwach widać pasję leśników i ich oddanie przyrodzie, a także zaangażowanie redakcji w tworzenie unikalnych treści. - Okazało się, że o lesie można mówić i to w interesujący sposób, w wersji papierowej i elektronicznej – mówił Tomasz Raczek, przewodniczący jury.

Szpalty Roku to konkurs dla wydawnictw firmowych, organizowany przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej od 2008 roku. Poza Tomaszem Raczkiem, redaktorem naczelnym wielu tytułów wysokonakładowych, krytykiem filmowym, publicystą oraz wydawcą, w jury prace oceniali też inni specjaliści rynku wydawniczego i medialnego. W konkursie uczestniczyły takie firmy jak Mc Donald’s, Netia, Play, Żywiec Zdrój, KGHM, Tesco, Biedronka, Energa, RWE Stoen, PZU czy PKO BP. Gala konkursu odbyła się 23 maja w warszawskim Teatrze Capitol.