LP wsparły przebudowę mostów

W ciągu ostatnich dni dwa mosty na terenie RDLP w Krośnie przywrócono do użytkowania. W ciągu ostatnich lat tamtejsze nadleśnictwa wielokrotnie współfinansowały remonty dróg.
12.12.2016 | Edward Marszałek, rzecznik prasowy RDLP w Krośnie

W ciągu ostatnich dni dwa mosty na terenie RDLP w Krośnie przywrócono do użytkowania. W ciągu ostatnich lat tamtejsze nadleśnictwa wielokrotnie współfinansowały remonty dróg.

Do tej pory sporym utrudnieniem dla podążających tędy w Bieszczady były zwężenia i ruch wahadłowy na mostach, wprowadzone w związku z niską ich nośnością w porównaniu z tonażem pojazdów poruszających się po drogach, w tym również samochodów, którymi nabywcy drewna wywożą ten surowiec z lasu.

Wiele urządzeń mostowych wymaga pilnej modernizacji, stąd prace te wspierają finansowo nadleśnictwa z terenu RDLP w Krośnie.

W ostatnich dniach przywrócono do użytkowania kolejne obiekty. 30 listopada dokonano odbioru technicznego mostu w Wojtkówce, łączącego brzegi rzeki Wiar, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 890 Kuźmina-Krościenko. To tędy przejeżdżają tysiące turystów, udających się w góry od strony Przemyśla. Inwestycję kwotą 350 tys. zł wsparły nadleśnictwa: Bircza, Ustrzyki Dolne, Lutowiska i Stuposiany.

Z kolei 8 grudnia dokonano odbioru prac związanych z przebudową mostu w miejscowości Hoczew. Most na potoku Dziurdziów w Hoczwi jest jednym z kluczowych punktów na mapie drogowej Bieszczadów. Tuż za nim na skrzyżowaniu rozchodzą się dwie bieszczadzkie obwodnice – duża i mała.

Długotrwała eksploatacja, przy stale zwiększającym się ruchu samochodów spowodowała konieczność modernizacji. Obecnie obiekt zyskał na szerokości, ułatwiony jest też rozjazd w głąb doliny Dziurdziowa. W odbiorze uczestniczyli przedstawiciele Podkarpackiego Zarządu Dróg, Firmy Strabag oraz nadleśnictw: Lesko, Baligród i Cisna, które do tej inwestycji dołożyły 150 tys. zł.

- Modernizacje tych mostów były niezbędne dla gospodarki regionu - podkreśla Artur Królicki, zastępca dyrektora ds. ekonomicznych RDLP w Krośnie. - Podejmujemy działania zmierzające do kontynuowania tych pozytywnych praktyk w przyszłości.

W ciągu ostatnich lat nadleśnictwa z terenu RDLP w Krośnie wielokrotnie współfinansowały również  budowy i remonty dróg lokalnych. Łącznie wykładając na te cele średnio około 2 mln zł  rocznie